Een Kijkje Achter de Schermen bij MLS: de techniekers
Het
serviceteam van MLS vormt al een-14-tal jaar een essentiële schakel in het
leveren van hoogwaardige service aan de klanten. Met een team van zes ervaren
mannen: Hugo, Diede, René, Joshua, Rachid en Michel, en dit onder leiding van
Ives, staan de techniekers van MLS steeds garant voor snelle en innovatieve
oplossingen met duidelijke communicatie.
Een Geschiedenis van Groei
Al meer dan
een decennium lang staat het team paraat voor alle klanten van MLS. Het team is
organisch gegroeid, parallel aan de groei van het bedrijf zelf.
Een van de
redenen achter het succes van het team is het feit dat ze graag en goed
samenwerken. Voor dit team is het vanzelfsprekend om voor elkaar klaar te
staan! Bij interventies wordt er rekening gehouden met de nabijheid van de
woonplaats van teamleden en bovendien communiceren ze vlot met elkaar op
dagdagelijkse basis…
Toegewijd aan Leren en Ontwikkelen
Het team bij MLS blijft
voortdurend leren en verbeteren. Zo doorlopen ze een vast opleidingstraject bij
de start, waarbij technici die al even in dienst zijn en al wat ervaring
opbouwden, nieuwe collega’s begeleiden. Naast de geavanceerde COPAN-apparatuur,
volgen ze ook andere apparaat-specifieke trainingen, zodat ze alle nodige
technische kennis hebben om overal optimaal in te springen. Zo blijft het hele
team op de hoogte van de laatste innovaties en kan iedereen de klant de
gewenste service leveren waar MLS voor wil staan.
Naast de uitgebreide
technische kennis kunnen wij het team omschrijven als zelfstandig, enorm
oplossingsgericht en duidelijk in hun communicatie. De timing van de
interventie wordt uiterst snel meegedeeld aan de klant.
Verantwoordelijkheden en
Dagelijkse Routine
Een typische dag voor een technieker bij MLS bestaat niet,
omdat elke dag anders kan zijn. Van gepland onderhoud en installaties tot
onverwachte herstelwerkzaamheden en wachtdiensten. Flexibiliteit is hier
essentieel. Bovendien kunnen ze zich elke dag op een andere plek bevinden. De
technici zijn niet alleen experts in het onderhouden en herstellen van complexe
apparatuur zoals de WASP. Ook hebben ze heel veel expertise van centrifuges en
incubatoren of verschillende kleinere toestellen die zich in het gamma van MLS
bevinden.
Kenmerkend voor het Team
In drie woorden kan het team van technici bij
MLS worden omschreven als collegiaal, stressbestendig en klantgericht. Hun
hechte samenwerking en ervaring dragen bij aan het hoge niveau van
klanttevredenheid die MLS kenmerkt. Jaarlijks nemen wij tevredenheidsenquêtes
af bij onze klanten om onze service verder te verbeteren en te peilen waar wij
hen nog beter kunnen bijstaan.
Onze klanten waarderen onze duidelijke
communicatie en de uitgebreide wachtdienst. Dit zijn mooie complimenten en een
erkenning voor het hele team…