4 redenen waarom de samenwerking met Greiner Bio-One (GBO) eentje is waarmee we geschiedenis schrijven

De samenwerking met GBO is speciaal voor ons en dit niet alleen, omdat wij al jarenlang samenwerken. Ontdek de 4 redenen waarom we geschiedenis schrijven met deze partnership:

1) Leren van elkaar

Het is een fijne samenwerking: wij leren van hen en zij leren van ons.
MLS slaagt erin om heel veel klanten te overtuigen om met barcodisering te werken. Zo hangt één unieke barcode onlosmakelijk aan één persoon vast, wat een enorme meerwaarde is voor de veiligheid, omdat stalen zo onmogelijk verwisseld kunnen worden door manuele tussenkomst. Zo elimineren we fouten volledig en behalen we bovendien een aanzienlijke efficiëntiewinst.
We merken dat GBO veel inspanningen levert om die switch ook doorheen de internationale markt door te voeren.

2) Heldere Samenwerking

Onze samenwerking verloopt vlot dankzij de provisioire leveringsplanning die we op dinsdag en vrijdag ontvangen van GBO. Dit geeft ons helder inzicht in wat er geleverd zal worden, waardoor we ons voorraadbeheer optimaal kunnen organiseren en we eventuele tekorten proactief kunnen aanpakken. Bovendien hebben we interne contactpersonen voor stalen, opvolging van levertermijnen en technische documentatie, wat de communicatie soepel en efficiënt maakt.

3) Gedeelde Normen en Waarden

De normen en waarden die GBO typeren, zijn vrij gelijkaardig aan die van MLS. Zo is onze jarenlange samenwerking echt uitgegroeid tot een partnership:   
  • Innovatieve Partner: Van plastieken bloedafnamebuizen tot veiligheidsbloednaalden, GBO loopt voorop in innovatie.   
  • Focus op Ecologie: Gebruik van zonnepanelen en besparingen in verpakkingen waar mogelijk zijn slechts twee voorbeelden die aantonen hoeveel belang ze hechten aan ecologie.   
  • Korte Communicatielijnen: Naast de aankoopdienst ondervindt Jessy Leroy van Customer Service wekelijks de voordelen hiervan. ‘De korte communicatielijnen met GBO zijn echt cruciaal om ons stockbeheer optimaal te organiseren.’   
  • Proactiviteit: Samen anticiperen op problemen voordat ze zich voordoen.

4) Unieke opstart van samenwerken

In 1999 profileerde Wilmer MLS als distributeur van het bloedafname gamma voor GBO tijdens een bezoek van de toenmalige CEO. Het uitgebreide gamma van bloedtubes en naalden biedt voor iedere patiënt of elk type onderzoek een oplossing op maat. We moesten ons uiteraard bewijzen, want GBO België was tot dat moment zelf verantwoordelijk voor de verdeling van dit gamma.
Dankzij onze inspanningen was de evaluatie duidelijk na 12 maanden: de bloedafnameproducten van GBO werden drie keer zoveel verkocht, in vergelijking met de toenmalige eigen omzet in België en Luxemburg.
Sindsdien werkt MLS, als onafhankelijke verdeler met GBO aan een groeiverhaal waarbij innovatie, ecologie en problemsolving centraal staan.

De sleutel tot ons gedeeld succes?

Klanten waarderen onze correcte prijs, kwaliteit en dagelijkse topservice. Dankzij korte communicatielijnen voelen ze zich gewaardeerd en weten ze altijd bij wie ze terecht kunnen.

Ontdek onze laatste nieuwsberichten

Hoe samenwerking tussen Customer Care en Sales zorgt voor topservice bij MLS
10 december 2024

Hoe samenwerking tussen Customer Care en Sales zorgt voor topservice bij MLS

Bij MLS maken nauwe samenwerking en snelheid het verschil in de dagelijkse service voor klanten. Het duo Sylvie (Sales) en Virginie (Customer Care) is daar een perfect voorbeeld van. Met een gedeelde focus op klantgerichtheid en heldere communicatie bewijzen zij dagelijks wat “Committed to care” echt betekent.
Overname van Yvsolab
22 oktober 2024

Overname van Yvsolab

Met trots kondigen Wilmer Verniers, Bert Verniers en Yves Wouters aan dat Yvsolab NV deel geworden is van de MLS groep sinds 30 september.
4 redenen waarom de samenwerking met Greiner Bio-One (GBO) eentje is waarmee we geschiedenis schrijven
29 juli 2024

4 redenen waarom de samenwerking met Greiner Bio-One (GBO) eentje is waarmee we geschiedenis schrijven

De samenwerking met GBO is speciaal voor ons en dit niet alleen, omdat wij al jarenlang samenwerken. Ontdek de 4 redenen waarom we geschiedenis schrijven met dit partnership.

Een Kijkje Achter de Schermen bij MLS: de techniekers
23 juli 2024

Een Kijkje Achter de Schermen bij MLS: de techniekers

Het serviceteam van MLS vormt al een-14-tal jaar een essentiële schakel in het leveren van hoogwaardige service aan de klanten. Met een team van zes ervaren mannen: Hugo, Diede, René, Joshua, Rachid en Michel, en dit onder leiding van Ives, staan de techniekers van MLS steeds garant voor snelle en innovatieve oplossingen met duidelijke communicatie.